Uchwała
Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Szkoły Podstawowej im. gen. J.H. Dąbrowskiego
w Radzyniu Chełmińskim z dnia 01.09.2015r.
w sprawie Statutu Szkoły
Na podstawie art. 50 ust. 2 pkt 1 i art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz art. 32 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw(Dz. U. z dnia 16 marca 2015 r.) Rada Pedagogiczna uchwala, co następuje:
§1
Do kompetencji Rady Pedagogicznej do punktu 11 dodaje się podpunkt 8 w brzmieniu:
„8. Ustala w formie Uchwały sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły.”
§2
Zmienia się następujące postanowienia Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania:
- w rozdziae IX punkt 7 otrzymuje brzmienie :
„7. W terminie 30 dni przed końcem pierwszego semestru i końcem roku szkolnego nauczyciel podaje uczniom przewidywane oceny (śródroczne) roczne z zajęć edukacyjnych, a wychowawca przewidywane oceny z zachowania i zapisują je w e-dzienniku w celu poinformowania rodziców (opiekunów prawnych). Informacje o ocenach przewidywanych przekazuje wychowawca również podczas zebrania z rodzicami.”
- do rozdziału IX dodaje się punkty:
„8. Uczeń lub jego rodzic (prawny opiekun)może zwrócić się prośbą o podwyższenie proponowanej oceny w terminie 7 dni od jej wystawienia. Nauczyciel określa czas, wymagania i formę poprawy proponowanej oceny, spisując z uczniem indywidualny kontrakt.
9. Jeżeli w okresie od wystawienia przewidywanej oceny rocznej (śródrocznej) do momentu wystawienia oceny rocznej (śródrocznej) uczeń pogorszy swoje noty, ocena ostateczna może być niższa od przewidywanej.”
- w rozdziale VI punkt 3 przyjmuje brzmienie:
„3. Ustala się następujące terminy wystawiania ocen:
- śródrocznych – do piątku w tygodniu poprzedzającym ostatni tydzień semestru,
- rocznych – do wtorku w tygodniu poprzedzającym ostatni tydzień nauki.
Klasyfikacji śródrocznej dokonuje się na posiedzeniu RP w ostatnim tygodniu I semestru, a klasyfikacji rocznej w okresie ostatnich 10 dni nauki.”
- Rozdział III otrzymuje brzmienie:
„III. Formy sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów:
- odpowiedź ustna (z trzech ostatnich lekcji lub zapowiedzianego materiału),
- ćwiczenia praktyczne,
- sprawdziany (obejmujące zakres materiału maksymalnie z trzech ostatnich zajęć),
- prace klasowe (obejmujące materiał z całego działu),
- testy kompetencji (obejmujący zakres większy niż jeden dział, nawet cały rok),
- zadania domowe,
- zadania problemowe i twórcze,
- projekty uczniowskie,
- prowadzenie zeszytów przedmiotowych,
- zaangażowanie ucznia,
- konkursy,
- działalność pozalekcyjna i pozaszkolna (konkursy, olimpiady, przeglądy, występy, zawody).
- w rozdziale IX punkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Nauczyciel uzasadnia każdą ocenę uzyskaną przez ucznia w postaci ustnego komunikatu odnoszącego się do pozytywnych i negatywnych cech poziomu kompetencji w podziale na następujące aspekty:
- zakres i jakość wiedzy ucznia,
- rozumienie materiału naukowego,
- posługiwanie się i operowanie nabytymi wiadomościami,
- aspekty ponadprzedmiotowe (kultura przekazywania wiadomości , umiejętność współpracy, dociekliwość, staranność, dokładność, terminowość, umiejętność autoprezentacji).
Uzasadnienie prac klasowych i testów kompetencji polega na:
- przedstawieniu zakresu materiału i wymagań na oceny podczas lekcji powtórzeniowych,
- określeniu stopnia opanowania wiadomości i umiejętności w oparciu o procent uzyskanych punktów wg następującej skali:
- 0% - 29% - niedostateczny
- 30% - 49% - dopuszczający
- 50% - 74% - dostateczny
- 75% - 89% - dobry
- 90% - 100% - bardzo dobry
- 90% - 100% oraz wykonanie zadania dodatkowego – celujący
c. omówieniu pytań i zadań podczas poprawy pracy klasowej i testu kompetencji oraz sformułowaniu w razie potrzeby ustnego lub pisemnego komentarza.”
- w rozdziale IX punkt 4 uzyskuje brzmienie:
„IX Nauczyciel udostępnia prace pisemne uczniom na lekcji podczas ich omawiania, natomiast ich rodzicom (prawnym opiekunom) na wywiadówkach. W razie potrzeby uczeń lub jego rodzic może mieć wgląd do prac podczas umówionego spotkania.”
- w § IV punkt 6 uzyskuje brzmienie:
„6. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, zajęć technicznych, plastyki i muzyki należy przede wszystkim brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, a w przypadku wychowania fizycznego – także systematycznego udziału ucznia w zajęciach oraz aktywności ucznia w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej.”
§ 3.
Wykonanie uchwały zleca się dyrektorowi szkoły.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Pedagogicznej
Adam Olejnik