Dzisiaj jest: 21 Grudzień 2024    |    Imieniny: Jan, Honorata, Tomasz
1
6
7
2
3
4
5

Komunikaty Szkoły Podstawowej

Śniadanie daje moc

Dnia 6 listopada  2015 roku uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej  w Radzyniu Chełmińskim spotkali się na stołówce szkolnej z okazji dnia przebiegającego pod hasłem „Śniadanie daje moc”. Z tej okazji uczniowie, rodzice i nauczyciele zadbali szczególnie o to, by śniadanie było bogate w witaminki. Tak śpiewały dzieci na początku spotkania. Menu śniadaniowe obfitowało w owoce, warzywa i soki. Dzieci jadły kolorowe kanapki, podziwiały swoje pomysły tzn. nakrycie stołu, dekoracje i zgodnie orzekły, że kolorowe śniadania bardziej im smakują. W czasie śniadania poza walorami smakowymi i odżywczymi, zwracaliśmy uwagę na spokojną, kulturalną atmosferę w czasie posiłku.

  • DSC08218
  • DSC08219
  • DSC08227
  • DSC08228
  • DSC08229
  • DSC08232
  • DSC08233
  • DSC08234
  • DSC08236
  • DSC08243
  • DSC08262
  • DSC08264
  • DSC08266
  • DSC08269
  • DSC08270
  • DSC08271

Sakrosong 2015

W piątek 16 października nasz chór szkolny zdobył III miejsce na XV Ogólnopolskim Festiwalu Pieśni i Piosenki Religijnej " SAKROSONG" w Wąbrzeźnie. W tegorocznej edycji festiwalu udział wzięło prawie 150 młodych, zdolnych wokalistów  śpiewających solo lub w zespole. Nasz chór był jedynym tak licznym zespołem wokalnym, z czego jesteśmy bardzo dumni. Na scenie Wąbrzeskiego Domu Kultury chór wykonał utwór "Uratowani" z repertuaru zespołu TGD.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów !

  • sakrosong_201501
  • sakrosong_201502
  • sakrosong_201503

Wygrana drużyny chłopców SP

07.10.2015 r. w Małym Rudniku odbył się turniej w „ szóstkach” piłkarskich chłopców. Nasza drużyna w składzie: Kalczyński Damian, Kruk Filip, Falkowski Karol, Karczewski Mateusz, Kicerman Marcel, Misztal Dominik, Makoś Kacper, Jeziorski Krystian, Budzich Kacper, Orłowski Kacper, Wantoch-Rekowski Filip pod opieką Pani mgr Małgorzata Kopczyńska zdobyła I miejsce i zakwalifikowała się do ĆWIERĆFINAŁÓW WOJEWÓDZKICH W „6” PIŁKARSKICH, które odbędą się 21.10.2015 roku.

  • dyplom_sp_201501
  • wygrana_sp_201501

Kalendarz roku szkolnego SP

Dni dodatkowo wolne od zajęć lekcyjnych w Szkole Podstwowej: 05.04.2016, 20.04.2015, 02.05.2016, 27.05.2016, 01.06.2016

Uchwała zmieniająca Statut SP

Uchwała

Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół  Szkoły Podstawowej im. gen. J.H. Dąbrowskiego

 w Radzyniu Chełmińskim z dnia 01.09.2015r.

w sprawie Statutu Szkoły

 Na podstawie art. 50 ust. 2 pkt 1 i art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz art. 32 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw(Dz. U. z dnia 16 marca 2015 r.) Rada Pedagogiczna uchwala, co następuje:

§1

Do kompetencji Rady Pedagogicznej do punktu 11 dodaje się podpunkt 8 w brzmieniu:

„8. Ustala w formie Uchwały sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły.”

§2

Zmienia się następujące postanowienia Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania:

 - w rozdziae IX punkt 7 otrzymuje brzmienie :

 „7. W terminie 30 dni przed końcem pierwszego semestru i końcem roku szkolnego nauczyciel podaje uczniom przewidywane oceny (śródroczne) roczne z zajęć  edukacyjnych,  a wychowawca przewidywane oceny z zachowania i zapisują je w e-dzienniku  w celu poinformowania rodziców (opiekunów prawnych). Informacje o ocenach przewidywanych  przekazuje  wychowawca również podczas zebrania z rodzicami.”

 - do  rozdziału IX dodaje się punkty:

 „8. Uczeń lub jego rodzic (prawny opiekun)może zwrócić się  prośbą o podwyższenie proponowanej oceny w terminie 7 dni od jej wystawienia. Nauczyciel określa czas, wymagania i  formę poprawy proponowanej oceny,  spisując z uczniem indywidualny kontrakt.

9. Jeżeli w okresie od wystawienia przewidywanej oceny  rocznej (śródrocznej) do momentu wystawienia oceny rocznej (śródrocznej) uczeń pogorszy swoje noty, ocena ostateczna może być niższa od przewidywanej.”

            - w rozdziale VI punkt 3 przyjmuje brzmienie:

 „3.  Ustala się następujące terminy wystawiania ocen:

  1. śródrocznych – do piątku w tygodniu poprzedzającym ostatni tydzień semestru,
  2. rocznych – do wtorku w tygodniu poprzedzającym ostatni tydzień nauki.

Klasyfikacji śródrocznej dokonuje się na posiedzeniu  RP w ostatnim tygodniu I semestru,                       a klasyfikacji rocznej w okresie ostatnich 10 dni nauki.”

 -  Rozdział  III otrzymuje brzmienie:

 „III. Formy sprawdzania wiadomości i umiejętności  uczniów:

  1. odpowiedź ustna (z trzech ostatnich lekcji lub zapowiedzianego materiału),
  2. ćwiczenia praktyczne,
  3. sprawdziany (obejmujące zakres materiału maksymalnie z  trzech ostatnich zajęć),
  4.  prace klasowe (obejmujące materiał z całego działu),
  5. testy kompetencji (obejmujący zakres większy niż jeden dział, nawet cały rok),
  6. zadania domowe,
  7. zadania problemowe i twórcze,
  8. projekty uczniowskie,
  9. prowadzenie zeszytów przedmiotowych,
  10. zaangażowanie ucznia,
  11. konkursy,
  12. działalność pozalekcyjna i pozaszkolna (konkursy, olimpiady, przeglądy, występy, zawody).

 - w rozdziale IX punkt 3 otrzymuje brzmienie:

 „3. Nauczyciel uzasadnia każdą ocenę uzyskaną przez ucznia w postaci ustnego komunikatu odnoszącego się do pozytywnych i negatywnych cech poziomu kompetencji  w podziale na następujące aspekty:

  1. zakres i jakość wiedzy ucznia,
  2. rozumienie materiału naukowego,
  3. posługiwanie się i operowanie nabytymi wiadomościami,
  4. aspekty ponadprzedmiotowe (kultura przekazywania wiadomości , umiejętność współpracy, dociekliwość, staranność, dokładność, terminowość, umiejętność autoprezentacji).

Uzasadnienie prac klasowych i testów kompetencji polega na:

  1. przedstawieniu zakresu materiału i wymagań na oceny podczas lekcji powtórzeniowych,
  2. określeniu stopnia opanowania wiadomości i umiejętności  w oparciu o procent uzyskanych punktów wg następującej skali:
  • 0% - 29%  - niedostateczny
  • 30% - 49% - dopuszczający
  • 50% - 74% - dostateczny
  • 75% - 89% - dobry
  • 90% - 100% - bardzo dobry
  • 90% - 100% oraz wykonanie zadania dodatkowego – celujący

       c.  omówieniu pytań i zadań podczas poprawy pracy klasowej i testu kompetencji oraz sformułowaniu w razie potrzeby ustnego lub pisemnego komentarza.”

-  w rozdziale IX punkt 4 uzyskuje brzmienie:

„IX Nauczyciel udostępnia prace pisemne  uczniom na lekcji podczas ich omawiania, natomiast ich rodzicom (prawnym opiekunom)  na wywiadówkach.  W razie potrzeby uczeń lub jego rodzic może mieć wgląd do prac podczas umówionego spotkania.”

- w § IV punkt 6 uzyskuje brzmienie:

„6. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, zajęć technicznych, plastyki i muzyki należy przede wszystkim brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, a w przypadku wychowania fizycznego – także systematycznego udziału ucznia w zajęciach oraz aktywności ucznia w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej.”

 § 3.

 Wykonanie uchwały zleca się dyrektorowi szkoły.

 § 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Pedagogicznej

      Adam Olejnik