Dzisiaj jest: 28 Marzec 2024    |    Imieniny: Aniela, Sykstus, Joanna

Z wizytą w Brodnicy

15 maja dwadzieścioro siedmioro uczniów naszej szkoły  pod opieką p. H.Bazylczuk, p. D. Polak i p. M. Michaliszyna  wyjechało  na jednodniową wycieczkę do Brodnicy. Pani przewodnik  powitała wszystkich pod pomnikiem Anny Wazówny-  siostry króla Zygmunta III Wazy, gdzie na dobry początek zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. Następnie w podziemiach ruin zamku obejrzeliśmy wystawę archeologiczną lokalnych wykopalisk. Naszą uwagę przyciągnęła wieża zamkowa. Wejście na nią okazało się dosyć trudne, ale warto było . Z wysokości około  52m  mogliśmy podziwiać panoramę miasta i doliny Drwęcy. Trochę zmęczeni poszliśmy na spacer po Brodnicy. Mijaliśmy malowniczy park z ciekawą fontanną  i płynącą na wyciągnięcie ręki Drwęcę. Interesujące okazało się też wejście do renesansowego spichlerza, gdzie zobaczyliśmy wioskę myśliwską sprzed dziesięciu tysięcy lat, a w Centrum Edukacji Ekologicznej -  współczesną faunę i florę Pojezierza Brodnickiego. Następnie przeszliśmy na trójkątny rynek (drugi  tego typu w Europie), gdzie podziwialiśmy gotycki ratusz i malownicze kamieniczki. Poznaliśmy  również  ciekawostki dotyczące kościoła farnego pw św. Katarzyny, a następnie weszliśmy do muzeum w Bramie Chełmińskiej , by podziwiać wystawę malarską lokalnych twórców oraz wysłuchać prelekcji dotyczącej wystawy z okazji 100-lecia odzyskania  przez Brodnicę niepodległości. Na dworze zaczęło padać, gdy grupa dotarła do Krainy Zabaw „ Świt”.  Pod okiem opiekunów  uczniowie korzystali  ze zjeżdżalni, ścianki wspinaczkowej, trampoliny oraz  jeździli samochodami . Tu pożegnaliśmy też panią przewodnik.  Zmęczeni, z wypiekami na twarzy, wracaliśmy autokarem do Radzynia Chełmińskiego. To była wspaniała lekcja historii . Pełni nowych doświadczeń i wrażeń  wróciliśmy do szkoły.