Dzisiaj jest: 26 Kwiecień 2024    |    Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
1
6
7
2
3
4
5

Komunikaty Szkoły Podstawowej

Podsumowanie tygodnia profilaktyki

W dniach 22 - 26 maja 2017r. w ramach szkolnego tygodnia profilaktyki odbyło się wiele działań z zakresu zdrowia, bezpieczeństwa,  profilaktyki uzależnień oraz  promocji zachowań koleżeńskich. W poniedziałek odbyły się spotkania z dzielnicowymi Posterunku Policji w Radzyniu Chełmińskim na temat zagrożeń w Internecie, w kontakcie z nieznajomym, podczas drogi do i ze szkoły. We wtorek podczas  spotkań  z przewodnikami psów służbowych Komendy Miejskiej Policji w Grudziądzu, uczniowie poznali psa służbowego Tysona, który prezentował  elementy posłuszeństwa i obrony przewodnika. Policjanci szczegółowo omówili zasady bezpiecznego zachowania  w kontakcie z psem. Dzieci uczyły się postawy żółwia i  zadawały mnóstwo pytań dotyczących opieki nad psem i pracy z nim.

W czwartek dzieci wszystkich klas  uczestniczyły w spotkaniu ze strażakami OSP w Radzyniu Chełm., podczas którego mieli możliwość uzyskania informacji na temat pracy  strażaka i  sprzętu używanego w sytuacjach różnych zagrożeń. Bardzo ważną kwestią prezentowaną przez strażaków było  udzielanie pierwszej pomocy. Zaciekawienie tematem było ogromne. Dzieci chętnie nawiązywały kontakt i dopytywały o interesujące je zagadnienia.

Podczas tygodnia profilaktyki uczniowie klas I – VI brali udział w zajęciach „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, w ramach których oglądali filmy dotyczące relacji koleżeńskich. Zastanawiali się dlaczego i gdzie spotykamy „dokucza-czy”, poznali trzy kroki radzenia sobie z dokuczaniem, tworzyli kodeks kumpla. Po tych zajęciach wykonywali prace na temat: „Dokuczaczu, zamiast dokuczania…” Prowadzone działania promujące koleżeńskie zachowania i udział w kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, pozwoliły nam uzyskać certyfikat „Klubu Kumpli”.

Podsumowaniem tygodnia profilaktyki był konkurs plastyczny „Dorastamy  zdrowo i radośnie” zorganizowany w Dniu Dziecka.  Brało w nim udział 57 uczniów szkoły podstawowej, którzy w ciekawy sposób prezentowali swoje pomysły na zachowanie zdrowia i  bezpieczeństwa. Prace  zostały wywieszone na szkolnych korytarzach, a ich twórcy zostali obdarowani nagrodami  ufundowanymi przez Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

  • tydz_prof_001
  • tydz_prof_002
  • tydz_prof_003
  • tydz_prof_004
  • tydz_prof_005
  • tydz_prof_006
  • tydz_prof_007
  • tydz_prof_008
  • tydz_prof_009
  • tydz_prof_010
  • tydz_prof_011
  • tydz_prof_012
  • tydz_prof_013
  • tydz_prof_014
  • tydz_prof_015
  • tydz_prof_016
  • tydz_prof_017
  • tydz_prof_018

 

Podsumowanie innowacji

Sprawozdanie z innowacji pedagogicznej nauka  programowania w klasie pierwszej w roku szkolnym 2016/2017

W roku szkolnym 2016/2017 w klasach pierwszych wprowadzono innowację pedagogiczną dotyczącą nauki programowania w klasach. Uczniowie zostali zapoznani ze środowiskiem programowania Balltie. W  wyniku realizacji trzech godzin lekcyjnych uczniowie nabyli umiejętności: uruchamiania programu, budowania sceny,   wybierania z banku przedmiotów, przemieszczania ich w inne miejsca sceny i usuwania niepotrzebnych przedmiotów.  Uczniowie prawidłowo  kończą   pracę  z programem Balltie.

Autorki innowacji:

Barbara Mejka

Iwona Rajnik


 

Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej w nauczaniu programowania na II etapie edukacji

„Klasa IV programuje na zajęciach komputerowych” 

realizowana w roku szkolnym 2016/2017

Nazwa innowacji:   Wprowadzenie podstaw programowania w klasie IV szkoły podstawowej w oparciu o Projekt Podstawy Programowej przedstawiony przez Radę ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej

Niniejsza innowacja jest innowacją programowo – metodyczną i dotyczyła zajęć komputerowych, których adresatami byli uczniowie klas IV. Na realizację innowacji  przeznaczono 8 godzin w ramach zajęć komputerowych w dniach od 21 marca 2017 r.  do 13 czerwca 2017 r..

Innowacja oparta była na zmodyfikowanym i rozszerzonym o treści programowania realizowanym programie Wydawnictwa Nowa Era.

Zajęcia innowacyjne sprzyjały rozwijaniu zainteresowań przy wykorzystaniu aktywnych metod nauczania i wpłynęły pozytywnie na wszechstronny rozwój każdego ucznia.

Zgodnie z obowiązującą podstawą programową do zajęć komputerowych dla II etapu kształcenia ogólnego, innowacja miała na celu:

  • posługiwanie się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi,        w tym także dla wyszukiwania i korzystania z informacji;
  • rozwijanie umiejętności uczenia się jako sposób zaspokajania naturalnej ciekawości świata, odkrywania swoich zainteresowań i przygotowania do dalszej edukacji;
  • wyrabianie umiejętności pracy zespołowej.
  • wprowadzenie na zajęciach komputerowych od klasy IV nauki podstaw programowania za pomocą wybranego języka np. Scratch,
  • rozwijanie myślenia algorytmicznego i planowania procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia.
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.

            W ramach realizacji innowacji pedagogicznej uczniowie pracowali w środowisku Scratch, w którym przygotowywali swoje pierwsze programy.

            Uczniowie w czasie zajęć nabyli podstawowe umiejętności tworzenia prostych skryptów. Potrafią samodzielnie zaprojektować i zrealizować grę czy prostą animację  w programie Scratch oraz zaprogramować swojego duszka tak, aby zachowywał się zgodnie z ich oczekiwaniami. Potrafią przesuwać oraz obracać obiekty na scenie, zmieniać i edytować tło sceny. Konstruują  proste skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza. Rozumieją i umieją stosować instrukcję pętli w celu powtórzenia czynności. Potrafią kontrolować zachowanie obiektu na podstawie jego położenia. Uczniowie przeglądali i korzystali z gotowych projektów i gier dostępnych na stronie https://scratch.mit.edu/.

      Ponadto uczniowie rozwijali umiejętność logicznego myślenia i wnioskowania oraz umiejętność współpracy w grupie. Zajęcia przyczyniły się również do wzrostu samooceny i kreatywności uczniów.

Po przeanalizowaniu przeprowadzonych zajęć można stwierdzić, iż programowanie w SCRATCHU nie stwarza uczniom trudności, tworzenie animacji i prostych programów jest dla dzieci intuicyjne i chętnie podejmują się wyzwaniom, są przy tym aktywni i twórczy.

Autorzy innowacji:

Władysław Małecki – nauczyciel zajęć komputerowych

                                                        Anna Nowicka – nauczycielka zajęć komputerowych

"Speak up" - I miedzyszkolny konkurs języka angielskiego


31 maja w naszej szkole odbył się I Międzyszkolny Konkurs z Języka Angielskiego ":Speak up" dla klas V-VI. W konkursie wzięli udział uczniowie z Gruty, Plemiąt, Nicwałdu, Boguszewa, Słupa oraz Radzynia Chełmińskiego. Każdą szkołę reprezentował 4-osobowy zespół. Celem konkursu było promowanie wśród uczniów postawy odpowiedzialności za proces uczenia się i rozwijania umiejętności językowych.
W zmaganiach zwyciężyli:
I - Radzyń Chełmiński
II - Gruta
III - Nicwałd
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych edycjach konkursu!
                                                Organizatorzy

  • jangsp_000
  • jangsp_001 (2)
  • jangsp_001
  • jangsp_002
  • jangsp_003
  • jangsp_004
  • jangsp_005
  • jangsp_006
  • jangsp_007
  • jangsp_008
  • jangsp_009
  • jangsp_010
  • jangsp_011
  • jangsp_012
  • jangsp_014
  • jangsp_015
  • jangsp_016
  • jangsp_017
  • jangsp_018
  • jangsp_019
  • jangsp_020
  • jangsp_021
  • jangsp_022
  • jangsp_023
  • jangsp_024

XVI Festiwal przeszedł do historii

W sobotę 13 maja, w Zespole Szkół w Radzyniu Chełmińskim odbył się XVI Festiwal Piosenki Krajów Unii Europejskiej. Miłośnicy śpiewania z regionu kujawsko-pomorskiego z Grudziądza, Nicwałdu, Lisnowa, Łasina, Jabłonowa Pomorskiego, Rudy, Zielenia i Radzynia Chełmińskiego wykonali w językach krajów Unii Europejskiej własne aranżacje znanych przebojów. Uczestnikami festiwalu była młodzież i dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów. W przesłuchaniach uczestniczyło 30 solistów.

Występy wokalistów oceniało jury w składzie: Vika Stefańska – wokalistka rockowa zespołu Miss Fire, autorka tekstów piosenek, laureatka wielu konkursów wokalnych, m.in. grudziądzkiej „Gapy’, toruńskiego festiwalu KATAR. Łukasz Kowalski – gitarzysta, kompozytor i aranżer w zespołach: Popovacula i Miss Fire. Przemysław Cackowski wokalista, kompozytor i autor tekstów piosenek. Laureat m.in. Festiwalu Zaczarowanej Piosenki w Krakowie, toruńskiego KATARU, Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Osób Niepełnosprawnych w Bułgarii. Kornelia Ćwiklińska – absolwentka ZS w Radzyniu Chełmińskim - wielokrotna uczestniczka i laureatka Festiwalu Piosenki Krajów UE.

Festiwalowe jury po przesłuchaniu wszystkich uczestników wyłoniło laureatów, wśród których znaleźli się:

- w pierwszej kategorii, szkoła podstawowa (klasy I-III):

I miejsce – Zuzanna Grodzka z Nicwałdu

II miejsce – Maja Zdrojewska z Grudziądza

III miejsce – Kaja Gburczyk  z Grudziądza

- w drugiej kategorii, szkoła podstawowa (klasy IV-VI):

I miejsce – Kinga Czarnuch z Łasina

II miejsce – Wiktor Chmiel z Zielenia

III miejsce – Natalia Cieplińska z Nicwałdu

- w trzeciej kategorii, gimnazjum:

I miejsce – Natalia Nartowska z Łasina

II miejsce – Mateusz Kalinowski z Grudziądza

III miejsce – Julia Zasadowska z Radzynia Chełmińskiego

Laureaci otrzymali nagrody ufundowane przez Starostę Grudziądzkiego i Burmistrza Radzynia Chełmińskiego. Upominkami obdarowani zostali również pozostali uczestnicy. Gratulujemy serdecznie wszystkim wykonawcom i oczywiście zapraszamy w przyszłym roku. Dodatkową atrakcją festiwalu była wystawa przygotowana przez uczniów, rodziców i wychowawców pod hasłem „Co kraj to obyczaj”. Na stoiskach zaprezentowano obyczaje, obrzędy krajów UE. Organizatorzy dziękują patronom, instytucjom i rodzicom uczniów Zespołu Szkół w Radzyniu Chełmińskim za pomoc w zorganizowaniu XVI Festiwalu Piosenki Krajów UE.

 

  • 18423776_1509325409085740_6386277157510411617_n
  • 18423909_1509328562418758_358971925916464406_n
  • 18424015_1509328429085438_3110920454028849045_n
  • 18424078_1509327925752155_4787833990817191319_n
  • 18424092_1509325972419017_4725808397080293235_n
  • 18424230_1509324049085876_6019476036122360535_n
  • 18424237_1509327899085491_8600610444267675686_n
  • 18424265_1509324172419197_4595181315563186321_n
  • 18425001_1509324699085811_4500967627502916775_n
  • 18425033_1509327945752153_8357239331194422864_n
  • 18425079_1509324455752502_4248266860416332605_n
  • 18425201_1509326109085670_6506556947859783959_n
  • 18425223_1509326819085599_9099523726088105679_n
  • 18425265_1509329769085304_7078543727653766759_n
  • 18425306_1509328992418715_6644517529007204160_n
  • 18446503_1509328845752063_4036491113692269633_n
  • 18446773_1509329179085363_3891317505852990651_n
  • 18447185_1509328102418804_6941328907488589446_n
  • 18447450_1509326745752273_5246135055484614827_n
  • 18447663_1509327845752163_8143717908492061148_n
  • 18485530_1509327205752227_7048214322033517405_n
  • 18485560_1509326315752316_2944014930803392990_n
  • 18485651_1509327242418890_4711530857614547203_n
  • 18486137_1509328489085432_7589574541166551146_n
  • 18519496_1509327265752221_6226951859252114375_n
  • 18519700_1509325615752386_7777842370488064052_n
  • 18527630_1509327472418867_9076315177907542339_n
  • a
  • b
  • c (2)
  • d

 

 

 

 

Kryteria rekrutacji do klas pierwszych w Szkole Podstawowej w Radzyniu Chełmińskim na rok szkolny 2018/2019 dla dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły

Druki wniosków znajdują się na dole strony

  • Każdemu kryterium przypisana jest określona liczba punktów.
  • W przypadku uzyskania przez grupę kandydatów równorzędnych wyników, komisja rekrutacyjna, ustala kolejność kwalifikacji w drodze losowania.
  • W przypadku nieprzedłożenia przez rodzica/prawnego opiekuna dokumentów określonych przez komisję rekrutacyjną - potwierdzających spełnianie kryteriów, komisja rekrutacyjna rozpatrując wniosek, może nie uwzględnić danego kryterium.
  • Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci (art. 20b ustawy o systemie oświaty).
  • Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 20b ustawy o systemie oświaty).

L.p.

Kryteria

Liczba punktów

1.

Dziecko, które uczęszcza do Przedszkola w Radzyniu Chełmińskim

16

2.

Dziecko, którego rodzeństwo uczęszcza i będzie uczęszczać w następnym roku do Zespołu Szkół w Radzyniu Chełmińskim

8

3.

Dziecko rodzica pracującego na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński

4

4.

Dziecko, które spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków:

  -    samotne wychowywanie dziecka w rodzinie

  -    wielodzietność rodziny dziecka

  -    objęcie dziecka pieczą zastępczą

2

5.

Dziecko, który spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków:

  -    niepełnosprawność dziecka

  -    niepełnosprawność jednego z rodziców dziecka

  -    niepełnosprawność obojga rodziców dziecka

  -    niepełnosprawność rodzeństwa dziecka

1

Wymagane dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów:

  • Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
  • Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu.
  • Oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
  • Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
  • Zaświadczenie o zatrudnieniu rodziców /opiekunów prawnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński